Anniken er naken nyttårsbabe

Se de usensurerte bildene av ...

Les hele saken

VIP: Silje fra Horten

Silje Henriksen (23) er et ...

Les hele saken

VIP: Mer Mariell fra Skjervøy

Deilige Mariell Fredriksen var en ...

Les hele saken

VIP 10. desember: Førskolelærer Ragni

Norges frekkeste førskolelærerstudent Ragni Marita ...

Les hele saken

DIRTY GIRL: Lydia (18) fra Stavanger

Nydelige og usjenerte Lydia Merete ...

Les hele saken

VIP: Cathrine er 100 prosent naturlig

Elsker du en helt naturlig ...

Les hele saken

Supermuskler dobbelt så raskt

Ti enkle råd for maksimal treningseffekt.
Se også OnlineMagasinets treningsblogg

Liker du denne saken?

Går du støtt og stadig på treningsstudio, men må likevel bruke forstørrelsesglass for å se effekten på bicepsene? Det er mange ting 'amatørtrenere' kan gjøre for å få en mer effektiv treningsøkt - uten at det krever hverken mer tid eller mer muskler.

Her er ti enkle tips for maksimal treningseffekt:

1. Unngå rush-hour på treningssenteret. Da er det både vanskeligere å konsentrere seg, og du bruker lett unødvendig tid på venting ved apparatene.

2. Spis et godt måltid, gjerne med kjøtt, et par timer før trening. Prøv deg frem for å finne den mengden mat og tiden på forhånd som er best for å unngå at du "gulper" mens du trener.

3. Spis innen 15 minutter etterat du har trent, gjerne kylling eller tunfisk. Kroppen higer da etter næring, og mat rett etter trening betyr mye for muskelbyggingen.

4. Sett opp et treningsprogram, og følg det. Det er gratis å få hjelp til å sette opp et slikt program på de fleste treningssentre. Følger du programmet nøye får du langt bedre treningseffekt enn om du trener tilfeldig.

5. Vær nøye med å lære deg hvordan apparatene skal brukes, og hvilke muskler du skal trene. Kjenn etter at du virkelig ”tar” de riktige musklene ved hvert apparat, og ikke spenner andre deler av kroppen.

6. Lag deg et system for å følge med hvordan du forbedrer deg. Du kan for eksempel ta kopi av treningsprogrammet ditt og notere ned hvilken belastning du legger på hver gang. Da får du både god oversikt over din egen utvikling, og du blir ekstra motivert til å øke belastningen uke for uke.

7. Konsentrer deg når du trener. Forsøk å tømme hjernen for alle andre tanker. Klarer du å fokusere bare på musklene du skal trene, får du en langt mer effektiv trening enn om du stadig tenker på jobben eller titter på de andre som sliter rundt deg.

8. Tren på dagtid fremfor på kvelden. Kroppen din er mer opplagt og det er mye lettere å konsentrere seg om treningen når du ikke har en lang dag bak deg.

9. Tren alene, eller sammen med maksimalt en treningspartner. Du får vanligvis lite igjen for å gå på senteret med 3-4 kompiser - da er det for vanskelig å konsentrere seg.

10. Tren så du blir sliten. Det høres kanskje selvsagt ut, men det er faktisk veldig mange som rusler rundt uten å ta hardt nok i på treningssenteret. Du skal likevel ikke legge på så mye at du blir svimmel og ikke klarer å gjennomføre det planlagte treningsprogrammet.

PS. Det vil sikkert være ulike meninger om noen av disse punktene. Treningseksperter kranger ofte så busta fyker om mange av disse temaene. Men OnlineMagasinets redaktør - som for tiden nok en gang jobber for å få frem sin sixpack - går god for at dette er råd som garantert fungerer i praksis.

Liker du denne saken?

MEST LEST

SISTE SAKER

Møt Anette Wassli (25) fra Oslo

Anette er veldig stolt av ...

Les hele saken

Aalesunds frekkeste supporter

Rebecca Dybvik (24) fra Aalesunds ...

Les hele saken

Gjensyn med Big Brother-Lena

Lena Charlotte Westby har fått ...

Les hele saken

Norske brasilbabes tente gutta

Mobilkameraene gikk varme da jentene ...

Les hele saken

Puss puss - så får du sex!

Du dropper aldri tannpussen etter ...

Les hele saken

Anette: Fifty Shades er for kjedelig!

UKENS BABE: Anette Linnea Vagle ...

Les hele saken

UKENS VIP: Anette fra Ålgård

Gå ikke glipp av Anette ...

Les hele saken

UKENS VIP: Anette fra Ålgård

Gå ikke glipp av Anette ...

Les hele saken

Ukens VIP: Michelle fra Jørpeland

Michelle Fjermestad (19) elsker badboys ...

Les hele saken

DIRTY GIRL: Lydia (18) fra Stavanger

Nydelige og usjenerte Lydia Merete ...

Les hele saken

VIP: Silje fra Horten

Silje Henriksen (23) er et ...

Les hele saken

UKENS VIP: Anette fra Ålgård

Gå ikke glipp av Anette ...

Les hele saken

Ukens VIP: Michelle fra Jørpeland

Michelle Fjermestad (19) elsker badboys ...

Les hele saken

DIRTY GIRL: Lydia (18) fra Stavanger

Nydelige og usjenerte Lydia Merete ...

Les hele saken

VIP: Silje fra Horten

Silje Henriksen (23) er et ...

Les hele saken